Březen 2007

Zloba...

28. března 2007 v 19:38 | Judyth |  Aktuality
Zdravím,
tentokrát vám napíšu něco, co mě moc zraňuje, odrazuje a nepředstavitelně naštvává už celý rok, co pracuji na tomto blogu a stál mě už moc mého času, to mi věřte, ale radši nebudu počítat ty proseděné hodiny tady, dalo by to celkem pár týdnů...protože věřte, nebo ne, píšu články, sháním informace, sháním po všech možných stránkách obrázky abych udělala celou a slušnou galerii, což mi trvá tak měsíc než to seženu a dám tam třeba i pár 'fetyš' fotek, co mi kdysi někdo poslal (pár let zpět) a pak jsem spokojená, že jsem to zvládla, jenže někdo si přijde a celou tu galerii si zkopíruje a uloží, to by ještě nebylo tak zlé, nejsem jejich autorem, ale to stejné se děje i s články, co napíšu a mými názory, porovnejte třeba datum vložení a zjistíte, že jsem to měla uloženo jako první, takže autorem musím být já, jinak vám to asi nedokážu... Takovým příkladem dokonalé krádeže je tato stránka gothic.hu.cz ten kdo ji stvořil ji pouze skopíroval a převedl do mužského rodu a obrázky všechny ode mě, dokonce i ty 'fetyš' o kterých jsem mluvila. Co je nejhorší ukradl i mé články které jsem psala pořádnou dobu...Ale těžko se mluví s člověkem, co je s prominutím dementní a svou neustálou argumentací jen mluví o ničem, nemá cenu to vůbec řešit.
Ale není zdaleka sám, blogů o gothice se poslední dobou vyrojila taková spousta, že už ani nestíhám to sledovat. Vůbec nepochybuji o tom, že je to i má chyba, vždyť na každém druhém jsou zkopírované mé články, takže za tento rozvoj tzv. 'gotyky' mezi lidma od 12 let můžu také a to mě štve... kde jaká smažka a pozér začli chodit v černém a řezat se jen aby byli snad 'drsní'? A co komunita...ta tady je, ale tihle novodobí pozéři nám nedělají moc dobrý obrázek... Věřím, že tohle čte někdo zasvěcený a ten to pochopí, co tady říkám, snad se z gothiky nestane výraz pro duševní nemoc a vymívání mozků kvůli takovým lidem...
Právě jsem navštívila blog na kterém mimo mé články (samozřejmě bez uvedení autora, tedy mě) byly i obrázky ode mě a také citáty, co mám zde a konkrétně tento: ''Víš jaké to je být milován smrtí? Víš jaké to je když smrt zná tvé jméno?'' Tento citát mám z jedné knihy kterou pochybuji že autorka blogu četla, je plná zajímavých myšlenek a i přes svůj název moje nejoblíbenější kniha - Interview s upírem, mimochodem určitě si ji přečtěte... Tohle je malý příklad toho, jak pro své stránky získávám informace, teď již snad chápete, proč jsem právem rozhořčená...
Každý má na gothiku přece trošku odlišný názor a proto je tak krásná, že spojuje tolik názorů, tak ať si každý napíše ten svůj a nekrade mé... pokud názor nemá, je to smutné a když něco vyznáváte a je to filosofie vašeho života, tak na to musíte mít osobní názor...Teď má blog o gothice opravdu každý, většinou bez svých názorů a to podle mě není gothika, ale naučení se cizích ideí... A to už zavání něčím, co lidstvo už tolikrát zažilo...
Skoro každý má teď blog jen proto, aby se vytáhl nad ostatní a ukázal jak on je 'drsný', ale pro to se přece blogy nedělají, já jej mám proto, aby někdo našel sám sebe jak já před lety jsem se nedokázala zařadit a byla prostě jiná, proto jsem udělala blog pro takové bloudící duše s informacemi pohromadě...nikdy by mě ani v té nejhorší noční můře nenapadlo, že to dopadne takto...Zbývá jen doufat, že tato vlna pozérství brzy odezní...
Snad chápete mou zlobu?
Vaše Judyth
http://judytha.blog.cz © 2007-Judytha

Seznam hudby, kterou mám doma...1.část

28. března 2007 v 19:37 | Judyth |  Hudba a film
ABERRATION
  • Addicted to pain
ADOR DORATH
  • Edeleth
  • Symbols
AESMA DAEVA
  • Here lies one whose name was written in water
  • The eros of frigid beauty
  • The new athens ethos
AFTER FOREVER
  • Decipher
  • Emphasis
AGHORA
- Aghora
ANCIENT RITES
  • Dim carlosa
ANGTORIA
  • God has a plan for us all
ANATHEMA
  • An iliad of word
  • All faith is lost
  • Crestfallen
  • Thei die
  • Serenades
  • Pentacost III
  • The silent enigma
  • Eternity
  • Alternative 4
  • Judgement
  • Resonance
  • A natural disaster
APHES TWIN
  • Classical goth - beauty in darkness - gothic orchestra
APOCALYPTICA
  • Cult
  • Inqisition symphony
  • Plays metallica by four cellos
ARCH ENEMY
  • Anthems of rebellion
AUDIOSLAVE
  • Out of exile
AVRIGUS
  • The secret kingdom
BATHORY
  • Bathory
  • Blood on ice
  • Hammerheart
  • Reqiem
BAUHAUS
  • Crackie
  • Gotham
BESEECH
  • Souls highway
BLUT AUS NORD
  • The mystical beast of rebellion
BURZUM
  • Ragnarok (a new beginning)
CADAVERIA
  • Far away from conformity
  • The shadows madame
CATAMENIA
  • Chaos born
CATHEDRAL
  • The garden of unearthly delights
CELTIC FROST
  • Vanity nemesis
  • Monotheist
CHILDREN OF BODOM
  • Follow the reaper
  • Hate crew deathroll
CINEMA STRANGE
  • A cinema strange 10th anniversary novelty product
CLOSTERKELLER
  • Graphite
CRADLE OF FILTH
  • Nymphetamine
  • The principle of evil made flesh
  • From cradle to enslave
  • Cruelty and the beast
  • Dusk...and hed embrance
  • Midian
  • Live bait for the dead
  • The very best of
DARK MOORE
  • The gates of oblivion
DARK FUNERAL
  • Mix I, II
DARK SANCTUARY
  • L'etre last - l'envers du miroir
DARK TRANQUILLITY
  • Damage none
DARGAARD
  • Eternity rites
  • In nomine aet ernitatis
  • Rise and fall
  • The dissolution of eternity
DEATHSTARS
  • Synthetic generation
DECEMBER'S FIRE
  • Vae victis
DELAIN
  • Lucidity
DEPRESY
  • Sighting
  • Psychomatium phenomenon
DIMMU BORGIR
  • Death cult armagedon
  • Puritanical auphoric misanthropia
DRACONIAN
  • The burning halo
DREAM THEATER
  • A change of seasons
ELEND
  • The umbersun
ENSIFERUM
  • Iron
EPICA
  • Cinsign to oblivion
  • We will take you with us
ERA
  • Mix
ETERNAL TEARS OF SORROW
  • Before the bleeding sun
EVANESENCE
  • Anywhere but home
  • Fallen
  • The open door
FAITH NO MORE
  • This is it - best of
FOO FIGHTERS
  • In your honor - retail
FOR MY PAIN
  • Fallen
  • Killing romance
FIELDS OF THE NEPHILIM
  • The nephilim
FINNTROLL
  • Jaktens tid
GUANO APES
  • Proud like a god
  • Walking on a thin line
  • Don't give me names
GRAVEWORM
  • Underneath the crescent moon
  • As the angels reach the beauty
GREGORIAN
  • Rock anthems
  • Love ballad
HAGGARD
  • Awaking the centuries
HAMMERFALL
  • Chapter V: unbert, unbowed, unbroken
  • Crimson thunder
  • Legacy of kingdom
  • Renegade
  • Glory to the brave
HERJALF
  • Mrozem uśpiona
H.I.M.
  • And love said no, the greatest hits 1997-2004
HYPOCRISY
  • Virus
  • Osculum obscesum
INCUBUS
  • Morning view
INTERITUS
  • Frozen darkness
IMMORTAL
  • Mix I, II
IMPERIA
  • The ancient dance of quetesa
IRON MAIDEN
  • Dance of death
  • Brave new world
  • Fear of the dark
  • Best of the best
  • No player for dying
  • Powerslave
  • Somewhere in time
  • Seventh son of the seventh son
  • Piece of mind
  • The numbers of the beast
  • Killers
  • Iron maiden
JOY DIVISION
  • Unknown pleasure
KATAKLYSM
  • Epic (poetry of war)
KITIE
  • Spit
KORN
  • Issues
  • Untouchables
  • Follow the leader
  • Take look in the mirror
  • Life is peachy
  • Korn
LACUNA COIL
  • Halflife
LACRIMOSA
  • Alleine zu zweit
  • Schakal
  • Lichtgestalt
LEAVE'S EYES
  • Lovelorn
LILITU
  • The delores lesion
LIVA
  • Requiem
LORD OF THE RINGS
  • Soundtrack I, II,III
MANDRAGORA SCREAM
  • madhouse
MARDUK
  • Plague angel
MARILIN MANSON
  • Holy wood
  • Antichrist superstar
  • Portrait of an american family
  • Smells like children
  • The last tour on earth
  • The golden age of grotesque
MELANCHOLY PESSIMISM
  • Inconsistent world
METALLICA
  • Greates ballad's
  • St. Anger
MOONSORROW
  • Kivenkantaja
MOONSPELL
  • Butterfly effect
  • Darkness and hope
  • Irreligious
  • Sin pecado
  • Wolfheart
MORBID ANGEL
  • Domination
MORBID SILENCE
  • Dark labyrinth
MY DYING BRIDE
  • Anti diluvian chronicles
http://judytha.blog.cz © 2007-Judytha

Seznam hudby, kterou mám doma...2.část

28. března 2007 v 19:37 | Judyth |  Hudba a film
NIGHTWISH
  • Angels fall first
  • Century child
  • Once
  • Over the hills and far away
  • Tales from elven path
  • Oceanborn
  • Wishmaster
NIRVANA
  • Nevermind
  • Incesticide
  • Unplugged in the new york
  • Bleach
NORTHAUNT
  • Horizons
  • The ominous silence
NOVEMBERS DOOM
  • The knowing
OPERATIKA
  • Dreamworld
OPETH
  • Ghost reveriest
ORKRIST'S
  • Reginae mysterium
PANTERA
  • Reinventing hell - best off
PAPA ROACH
  • Infest
  • Lovehate tragedy
PARADISE LOST
  • Gothic
  • Shades of god
POISONBLACK
  • Escapexstacy
PRACTICAL MAGIC
  • Soundtrack
PUDDLE OF MUDD
  • Come clean
RAMMSTEIN
  • Mutter
  • Reise, reise
RASMUS
  • Dead letters
RHAPSODY
  • Symphony of enchanted lands II
ROOT
  • Zjevení
SATYRICON
  • Now, diabolical
  • Intermezzo II
  • Volcano
PEPULTURA
  • Nation
SIEBENBÜRGER
  • Plagued be thy angel
SINS OF THY BELOVED
  • Lake of sorrow
  • Perpetual desolation
SILENT STREAM OF GOODLESS ELEGY
  • Relic dances
SILVERCHAIR
  • Frogstomp
  • Freak show
SIRENIA
  • An elixir for exist
  • At sixes and sevens
SISTERS OF MERCY
  • Floodland
  • Visionthing
SKUNK ANANSIE
  • Post orgasmic chill
  • Stoosh
SLAYER
  • Reign in blood
SLIPKNOT
  • Slipknot
  • Mate feel kill repeat
  • Vol. 3
  • Iowa
SONATA ARCTICA
  • Live at the gates of metal hultsfred
  • Reckoning night
  • The end of this chapter
STREAM OF PASSION
  • Embrace the storm
SYSTEM OF A DOWN
  • Mermerize
  • Toxicity
THEATRES DES VAMPIRES
  • Pleasure and pain
  • Suicide vampire
  • The vampire chroniclers
THEATRE OF TRAGEDY
  • Velvet darkness they fear
  • Aegis
THE DARKNESS
  • Permission to land
  • One way ticket to hell and back
THERION
  • A'arab zaraq - lucid dreaming
  • Beyond sanctorum
  • Deggial
  • Lemuria
  • Of darkness
  • Secret of the runs
  • The beauty in black
  • Vovin
TÖRR
  • Made in hell
TRAIL OF TEARS
  • Freefall into fear
TRISTANIA
  • Tristania
  • Widow's weeds
  • Beyond the veil
  • Widow's tour
  • Midwintertears angina
  • World of glass
  • Ashes
VAMPIRIA
  • Among mortals
WALTARI
  • Yeah! yeah! die! die! - death metal symphony in deep
WEEZER
  • Mix
WITHIN TEMPTATION
  • Enter
  • Mother earth
  • The dance
  • The silent fore
XANDRIA
  • Ravenheart
XIII. STOLETÍ
  • Gotika
  • Werewolf
  • Vendetta
  • Metropolis
http://judytha.blog.cz © 2007-Judytha

Bytosti dávných časů

21. března 2007 v 18:26 | Judyth |  Bájné bytosti
Bytosti dávných časů
Většinou se všude píše jen o současných záhadách a tajemných bytostech,ale zapomíná se na tvory,v něž věřili naši dávní předkové.Možná jsou právem podceňovány,protože ve starověku a středověku byli všude jen neprobádané husté lesy,které pokrývaly valnou většinu celého světa.Na jiných místech,kde vznikaly první civilizace zase jen ohromné pouště,samozřejmě taktéž absolutně neprobádané.Navíc celý život všech lidí byl ovlivňován vírou a magií,takže nadpřirozené jevy byli pro ně díky jejich neznalosti zcela přirozené.Přesto však musel existovat nějaký reálný základ oblud,které děsili starý svět.Dokonce je mnoho svědectví lidí z moderní doby,popisující příšery časů dávno minulých(například často viděná mořská panna).Ještě se o těchto svědectvích zmíním,ale teď vám již dám k dispozici výčet mnoha oblud starého světa.
Některá mýtická zvířata jistě vznikla převzetím z povídek cestovatelů a byla uznána za skutečná.Tento případ nejspíš platí i pro strašlivou devítihlavou Hydru,kterou podle antických
Bájí porazil hrdina Hérakles(Herkules),nejspíš vznikla podle popisu skutečné chobotnice(devět hlav-devět chapadel?).Ve starověku i středověku vládl velký strach z hadů,což mělo za následek vytvoření mnoha plazích nestvůr,jako například jedovatý salamdr,bydlící v ohni,všeobecně známý drak,kterého netřeba představovat,dále zmíním baziliška,krále hadů zrozeného z kohoutího vejce vysezeného.Jeho pohled způsoboval zkamenění.Jediná obrana byla zrcadlo,aby zkameněl sám sebe.Stejně tomu bylo i s medúzou,ohavnou ženu s hadím ocasem místo nohou a hady místo vlasů.Další tvor je například bájný pták fénix.Podle pověstí existuje pouze jediný fénix žijící tisíce let,potom když zestárnul a unavil se,zapálil svůj vlastní pohřební oheň a vstal znovuzrozen z popela.Někteří bájní tvorové byli složeninami z různých částí těl normálních zvířat.K nejobávanějším patřila chiméra se lví hlavou,kozím tělem a dračím ocasem.Další v pořadí je například mantichora s lidskou hlavou,lvím tělem a jedovatým ocasem škorpiona.I létající příšery se dočkaly pověstí,jako například pták Noh,napůl lev a napůl orel(jeho existenci ale v17. století odmítl spisovatel sir Thomas Browne jako zmateční a pochybné zvíře).Kentaur,u něhož jsou k dispozici i svědectví z moderního světa,byl napůl kůň a napůl člověk.Dalším koňským mutantem je pooka,která má trup i hlavu lidské,koňské jsou u tohoto tvora jen nohy a ocas.Toto stvoření se prý zjevuje jen v určité dny a pouze na jistých prokletých místech.V hrabství Louth ve Velké Británii dokonce existuje starobylý kostelík,údajně prý vybudovaný k ochraně pocestných před touto zlovolnou obludou.Tuto i další příšery měli podle legendy přivolávat druidové.Dnes bychom řekli,že tito mudrcové otevírali brány do paralerních vesmírů.Nejspíš čirá představivost dodala do starověkého umění okřídlené býky a koně,nebo sfingy s lidskou hlavou a lvím tělem z Egypta a Asýrie.Dalšími zvláštními tvory ze starověku,konkrétně antiky,jsou satyrové-v horní půlce lidi,ve spodní kozy.Tito tvorové by možná mohly být již zmiňovanými pookami z anglické mytologie.Zástupce podivných bytostí z řad vodních tvorů,jsou obrovští mořští hadi,krakeni,mezopotamský mořský drak Tiamat,strašlivá biblicá ryba Leviatan,která učinila,aby hlubina vřela jako hrnec,vikingský Jorumngadr,gigantický had svinutý pod hladinou,obepínající celou zeměkouli a hlavně mořská panna-žena s rybím ocasem místo nohou,nebo sirény,které svým zpěvem vábili námořníky na svůj ostrov a pak je zabili a jedli jejich maso.
A tady máme nějaké ty případy vidění mutanta s koňským tělem-pooka.
Před skoro šesti lety vyrazila mladá dvojice z Mostecka na výlet směrem k České Lípě.Zrovna když projížděli kolem mohutného,legendami opředeného kopce Ortel,kde se údajně otevírají brány do jiných světů,když v tom se stalo něco nadpřirozeného.Z porostu vyskočila na silnici příšera jako z horroru.Bytost byla prý nejméně dva metry vysoká a na první pohled připomínala vzpínajícího se koně.Horní část těla byla ale lidská.Dlouhý obličej lemovala hustá hříva,která pokrývala i část trupu.Nohy však nestvůra měla jednoznačně koňské a ze svalnatých nohou vyrůstal střapatý žíňový ohon.Podivný tvor se k nim přiblížil na asi 10 metrů zvědavě si je prohlížel.Nakonec opět zmizel v hustém porostu.Vystrašení mladí lidé se rozhodli přivolat policii,ale nakonec se však rozmysleli s domněním,že by jim stejně nikdo nevěřil.Polekal tuto mileneckou dvojici obyčejný kůň,nebo je vyděsila pooka?Myslím,že není náhoda,že se tato událost přihodila zrovna u výše zmiňovaného kopce Ortel.
Podobná událost byla zaznamenána v roce 1966 v Irsku,konkrétně v již zmiňovaném hrabství Louth.Jejími nedobrovolnými hrdiny se opět stali dva mladí lidé-John Farrel a Margareth Johnsonová.Partnerský pár projíždějící kolem prastarého dolomenu vyděsilo podivné stvoření,které prý vypadalo jako kůň,ovšem s lidským obličejem i trupem.Bytost se jim postavila do cesty,pak skočila přímo k autu a déle než dvě minuty si je přes skla prohlížela.Prý měla nenávistný pohled a hrůza lidí mu evidentně působila radost.K útoku se však tvor naštěstí neodhodlal a zmizel zase v šeru silnice.
Poslední zde uvedený případ setkaní člověka s pookou je ze 17.listopadu roku 1974 v americkém státě Washington,konkrétně u Bald mountain.Tentokrát jsou svědkové manželský pár.Prý z porostu vedle vyskočila naše známá nestvůra.Tentokrát,ale údajně měla na hlavě něco jako anténu a kolem ní se mihotala tmavě zelená záře.Jako vždy obluda opět utekla.

Nějaké další zajímavosti-Ve středověku dokonce i učenci věřili na celou řadu bájných zvířat.Bohatí sběratelé kupovali takové věci jako drápy ptáka Noha(zkamenělé kly mamutů a rohy antilop),nehořlavou vlnu salamandra(azbestové vlákno) a dochované Hydry(kůže hada,hlavy a drápy lasiček).
Poslední zaznamenaný hon na draka se odehrál v roce 1857 na Varšavě,když jakýsi lékař určila jako příčinu smrti dvou chlapců pronikavý dračí pohled.Nějaký odsouzený vězeň byl poslán,aby vyhledal netvora.Oblečen celý v kůži a vyzbrojen zrcadlem šel najít draka.Chytil něco,co vypadalo jako obyčejný had-o čemž lékař prohlásil,že je to bazilišek.

Vaše tvorba 5

16. března 2007 v 10:09 | Judyth |  Vaše tvorba
Pokud bude chtít někdo z vás něco zveřejnit, pošlete to na karpamagic@centrum.cz.
Judyth
Moje slzy sú jak tŕne na ružiach,
každého zrania a ja krvácam jak zbesilá.
Žiletka tupá v koši skončí,
život skončím naším predávkovaním.
Nikto ma nechce, nikto o mňa nestojí,
snád nájdem niekoho v duši čiernych.
Prišla hodina pravdy,
skočiť z mosta treba,
sanitka príde a odnesie ma do hroba.
Moje posledné vzdychnutie je,
láska moja navštív ma ...
AUTOR: Viktoria
AUTOR: Markvitko
Vengeresse
Tak nenasytné jsou tvé černé oči
Zvrácená mysl chtěla by pít
Na to jen jedno odpovím ti
Ne každý chce věčně žít
Však na tobě já pomstím zločin
Jenž na mě samé spáchal si
Poroto tě tak krvavě mučím
A dál sama krvácím
Neboj se bude to trvat věčnost
Kterou si mi ty sám daroval
Oplatím tobě každou trpkost
Co si v mých žilách zanechal
Až tvoje tělo zbrázdí slabost
A tvoje údy ochabnou
Pak odejdu a zanechám tě
V rakvi se svojí samotou
Sama však živá nesmrtelná
Budu dál noci kralovat
Tak vzejde síla nová temná
Mě všichni Rodní se budou bát.
AUTOR: BloodAngelus
Jak zvadlá růže,
jak zmrzlé poupě,
s výrazem smrti na tváři,
když usmíváš se na mě ve snu.

Jakoby píchla si mě jed do žil a
já přestal chtít žít.

Jak s břitvou v dlani,
zařezáváš se do mě,
každým pohledem,
ničíš mě víc a víc.

S každou vzpomínkou na tebe,
ztrácím kus sebe, tak chladná a
nemilosrná jsi, že nezapomenu asi....


***


Uprostřed pole staletý strom stává,
dívka oděná černým šatem,
každou noc srdce do něj vyřezává.

Když hvězdy na obloze objeví se,
ostrá čepel do kůry zaboří se.

Strom ač statný je,
zabodávající čepel nepřežije.

Pod tíhou dívčích smutků a emocí,
v suchou trosku se obrací.

Míza po stromě ztéká,
dívka tiše zténá.

její slzy kořeny stromu tráví,
listy černající,
pomalu opadávající .

Když měsíc na oblohu vyhoupne se,
dívka kolem stromu ovine se.

Slzy po tváři jí ztékají,
větve tiše šeptají ....
Kdy už tohle skončí

AUTOR: JARINEK
Samota
Sedím tu sama v mém temném pokoji,
na který zapomněl celičký svět.
Uvnitř mně všechno tak hrozně moc bolí,
svěřit se někomu nebo se vykřičet??
Svěřit se? Komu však? Kdo zkusí rozumět?
Nikdo v mé blízkosti takový není.
Slzy mi netečou, srdce mám ledové.
Je někdo kdo tuhle skutečnost změní?
Není tu, nebyl a nikdy nebude,
proto zas do ruky beru si nůž.
Párkrát se pořežu, krve mi ubyde,
pokoj však od všeho budu mít už!
Pořád mám na sebe ale tu velkou zlost.
Ne kvůli řezání, to mi jen pomůže,
života však už mám celkově dost!
AUTORKA: Veronika
Zbitá, jak malé štěně
mohl za to ten co podváděl ji denně.
Zbitá tak, že bolest necítí
to on zamotal ji do sítí.
Bolest způsobil ten koho milovala
teď by i ona ráda jeho zraňovala.
Cítí hroznou nenávist
chce na laně ho oběsit.
Umlátí ji pěstí svou
políbí na tvář její krvavou
ji- láskou zklamanou.
Nespí, můžeš slyšet její pláč
radost zná pouze jako hráč.
Hráč falešných pocitů
co je na konci svých dnů
to on zbavil ji naivních snů.
Chodí a žádá o lítost
prosí Tebe o milost!
Tak střel ji,střel ji jen
vyžeň jí mozek z hlavy ven!
Nespí, pořád pláče
nechce už hrát falešného hráče.
Nespí, zlé sny má
ta holka...to jsem já
AUTORKA: Liguid Fantasy
AUTORKA:Vicious Tonque
V ruce tužku držím,
možná se trošku stydím.
Ale přesto to napíšu,
jaká opravdu jsem ti ukážu.
Pořád říkáš jak mé srdce máš,
přesto tak málo mě znáš.
Tak málo toho o mě víš,
a už se toho moc nedozvíš.
Tohle je to posledni co ode mě vidíš,
tak moc sis mě přivlastnoval,
a tet vidíš jak moc se mýlíš.
***

Těžké je...

Těžké je milovat,
když láska se ztrácí.
Těžké je plout,
když loď se kymácí.
Těžké je snít,
když sen se vytrácí.
Těžké je žít,
když srdce krvácí.
Těžké je zapomenout,
když vzpomínky se vrací.
Těžké je sbohem dát,
nikdo neví,
zda má-li se to stát...
AUTORKA: .flusie.
Cry it out
Death . . . nice unburden death
I want to meet you . . . my sister
Death . . . you're so beautiful
I want to see you . . . my soul
Death . . . please come to me death
I want to leavo you . . . my love
It's all because of you, boy
You just left me so alone
Now I want to bleed to death
Found myself in cold quiet grave
I wanna die . . . for you
Because you messed me up
You left me confused and lost
I was lost . . . in my heart
My heart is broken (you know it)
I have no shoulder to cry on
My pain is bury in a teardrop
My mind is split up
The pain . . . the pain . . . THE PAIN
Is everywhere . . . inside my body
Is everywhere . . . inside my brain
Is everywhere . . . inside my heart
Is everywhere . . . the suffering
I have no strenght to continue
I can't recognise myself
I'm dying, my love
I'll be gone . . . forever
FOREVER
***
Scars on my wrists
I'm screaming
I'm bleeding
Am I too lost
To be seen
I want to forgive you
I'm lying
I'm dying
Am I too wrong
To be heard
I don't want to leave you
I'm crying
I'm weepeng
Am I too bad
For living
I want to love you
I love you . . . I love you
Do you know
What does it mean
To me
But that's forbidden
To girl like me
I know that
You'll never be mine
Bye Bye
I love you
I loved you
Don't forget it
Never more
'Cause I'm not here
Anymore
You'll not see me again
Because of the sharp knife
In my wrist
AUTORKA: Scarthie
Ti dva
Bok po boku spolu,
kráčeli dlouhou nocí,
unešeni její mocí,
ve svém teskném bolu.
Ponurá melodie na cestu jim zněla,
kam šlápli,černé květy vyrůstaly,
proč v tomto světě nezůstali?
Krása temnot před nimi se skvěla.
Na okraj propasti spolu pak došli,do očí si zahleděli,
nikdo se nedozví,co krátce si pak pověděli,
za vlastním osudem,v tichosti vykročily.
Z dáli dlouze zní,klidná árie,
opěvuje krásu smrti,
vzpomíná její dvě,černé padlé děti….
AUTOR: Shadow
Jsem
Dýchám tvými ústy
biji srdcem
proudím žilami
a rdousím
tvoji krev
Jsem ozvěnou
Udávám ti tempo
v čím dál kratších intervalech
dělím tvá teď
vyplňuji okamžiky
rezonuji
ve tvých zdech
Jsem ozvěnou tmy
Vypiji světlo
pozřu zvuk
ani stín ti neponechám
Míň než nicota
víc než všechno
Zlomení křídla
HLUK
Jsem ozvěnou tmy propasti
Absolutním chladem
trvalé necitelnosti
žhnoucím žárem
stravované duše
Slepostí
Strachem
Prázdnotou
a zbytečností
Jsem ozvěnou tmy propasti světa
Démonům žehnám chvalozpěvem
nad těly pobitých andělů
Slíbili mi za to
hlásnou troubu Gabrielovu
a tucet Pandořiných skříněk
v překrásném provedení
Abych mohl konečně vyměnit
věčné snad
za věčné nikdy.
Jsem ozvěnou tmy propasti světa bez Tebe.
AUTOR: Nartim Engar
AUTORKA: Wermilion
Už je konec
Displej mobilního telefonu bledě zářil do tmy. Erik pomalu a nejistě mačkal tlačítka s čísly. Srdce mu při tom bušilo nesmírnou rychlostí. Cítil nejistotu. Dusilo ho to a po čele se mu rozběhly krůpěje potu. Konečně zmáčkl tlačítko "hovor" a přiložil si přístroj k uchu. Zatímco se ozýval oznamovací tón se natáhl pro zapálenou cigaretu odloženou v popelníku. Nervózně si potáhl a čekal. Tón se změnil na obsazeno. Zaklel a znovu vytočil číslo. Ještě nervózněji než před tím si potáhl z cigarety.
"Proč mi kurva voláš!?" zakřičel dívčí hlas z telefonu.
"Já," koktal, "chtěl jsem jen…"
"Ne," přerušila ho důrazně, "už se nikdy neuvidíme, už je konec!" zakřičela a zavěsila telefon.
Erik típl cigaretu a podíval se na fotku holky v černém kabátě, s červenou šálou a rukavicemi.Položil obrázek na stůl. Potom šel do kuchyně, kde ze zásuvky vytáhl nůž na maso. V očích ho pálily slzy, celé tělo se třáslo a hukot v hlavě mu připadal neúnosný. Vrátil se s nožem do obýváku a začal zuřivě bodat do fotografie. "Zhebni!" křičel "Zhebni ty děvko!" Skrze slzy se mu zdálo, že fotografie krvácí. Nevěnoval tomu však žádnou pozornost a s šíleným řevem dál bodal. Až mu došel dech zhroutil se na zem a chvíli bezvládně ležel.
Otevřel oči. Už byl rozhodnut. Doplazil se do koupelny a začal napouštět vanou horkou vodou. Posadil se na její okraj a ze skříňky nad umyvadlem vytáhl žiletku. Ponořil se do horké vody. To, že ho celé tělo pálilo mu vůbec nevadilo, neboť jeho soustředění směřovalo jen a jen k ostrému předmětu v jeho ruce. Ťal pomalu a přesně. Sledoval, jak se ostří zařezává do jemné kůže zápěstí a rozvírá žílu. Z ran začala proudem vytékat krev, která se pomalu mísila s vodou. "Ještě druhá ruka… Vlastně to ani nebolelo" honilo se mu hlavou. Už je konec…" zněla jeho poslední myšlenka. Jeho tělo bezvládně leželo ve vodě smíchané s krví.
Právě v tu chvíli šla Aneta po rušné ulici směrem domů. Černý kabát ji sahal až po kotníky a krk zahřívala sytě červená šála. "Ten otravný Erik," honilo se jí hlavou, "proč s tím nepřestane" Zrovna když scházela schody do podchodu ji ostře bodlo u srdce. Skutálela se ze schodů. Přihlížející vyděšeně zírali ale nemohli ji pomoci. Když dopadla na pevnou zem byla už mrtvá. Zpoza přivřených víček jí vytékaly slabě pramínky krve.
AUTOR: BloodAngelus
Sedím v prázdném opuštěném pokoji. Všude kolem prázdno, pusto, stín a
chlad. Sedím na staré rozvrzané židli. Kdosi ke mně přišel. Měl krásný
a líbezný hlas, neustále se na mne smál a hýčkal mne svými slovy.
Chodil stále kolem mne. Povídali jsme si , rozuměli jsme si. Ten kdosi
svíral v ruce nůž. Krásný, zdobený, lehký a překrásně ostrý nůž. Tímto
nožem mě náhle bodnul přímo do srdce. Tiše odešel.

Sedím v prázdném opuštěném pokoji. Všude kolem prázdno, pusto, stín a
chlad. Sedím na staré rozvrzané židli. Tiše koukám na svoji hruď, odkud
se z bodné rány vylévá krev. Má krev. Teče mi po těle, teče po staré
židli a stéká i na podlahu. A já jen tiše sedím, koukám do tmy,
přemýšlím a už jen vyčkávám konce. Konce, který nepřichází.
AUTOR: Tomfin

Prostředky proti upírům :)

15. března 2007 v 10:52 | Judyth |  Humor a zajímavé :)
Při brouzdání na internetu jsem natrefila na tento obrázek :) a tak jsem ho sem pro zajímavost dala.
Judyth

Victoria Francés 2

14. března 2007 v 8:20 | Judyth |  Oblíbení malíři

Gothic rock od Boba...část 1.

13. března 2007 v 12:26 | Goth Bob Lučan |  Hudba a film
Tenhle článek napsal Bob a poslal mi jej, aby se prostřednictvým mých stránek s vámi podělil o svůj článek o Gothické hudbě.
Judyth
Gothický rock - historie a současnost, Bob 73
Bob Lučan,Zlín
Plavím se proti proudu oceánem slz předávkovaný životem.
Jemný písek nostalgických vzpomínek mě šimrá do chodidel.
Revoluce snů se mi zhmotnila v punkové minulosti. Ani příliv
nových tónů je nesmyje.Koláž emocí mne dohání k šílenství
a aktivuje mé smysly. Jsem z generace Usherů a mým dědictvím
je nesmrtelnost aristokratické krve.Pátrám po svých spojencích.
Kristovy roky mě učinily moudřejším, zvlášť když je máte už po
staletí. Nevědomost dnešních lidí je jak plevel v aleji bílých růží,
které značí barvu mé tesklivé tváře. Jsem na periferii života dobro-
volně, se sarkastickým úsměvem a gothic rock je mým údělem.
Já však nesu za něj oběť velikou, úzkost, romantiku ruku v ruce
s poetikou. Gothika je žena, kterou vysávám jak nektar z krvavých
plodů. Nad mou hlavou nehledejte svatozář a protancujte se vampýr-
ským tangem do mého světa.(G. Bob Lučan/AG)
Následující článek nastiňuje můj vztah ke gotice, kterou zde, místy až rétoricky, rozebí-
rám, a snad potěší pravou gothickou dušičku zasvěcených. Rád bych zúročil své dvacetileté zkušenosti, zamyslel se nad užíváním nesprávného pojmu gothicmetal a reagoval na některé metalové magazíny, které tak trochu neobjektivně odsouvají gothic rock do jakéhosi hudeb-
ního suterénu.
Když jsem se zhruba před dvaceti lety, tedy přibližně v polovině osmdesátých let, poprvé setkal s pojmem gothic rock, ten už několik let kraloval undergrandové scéně, která se přirozeně přetavila z punk rocku na tzv. postpunk. Hlavními představiteli této vlny byla nepochybně jména jako The Damned, The Stranglers, Siouxie and The Banshees nebo dnes již třicet let zesnulý Ian Curtis ze skupiny Joy Division, v povědomí ortodoxních vyznavačů gothického rocku uznávaný jako průkopník termínu "gothic rock". Mimo již zmiňovanou postpunkovou hororově laděnou děvu Siouxii, na niž navázaly další dnes již kultovní spolky, např.vampýrští Bauhaus v čele s "prokletým básníkem" Peterem Murphym, který dal tomuto stylu punc originality, patří mezi zakladatele i transvestita Rozz Williams, jenž v roce 1979 založil death rockovou "sektu" Christian Death. S Bauhaus patří mezi mé nejoblíbenější skupiny.
Zhruba ve stejné době přišly na svět i Eldritchovy Milosrdné sestry -Sisters of Mercy. Společně pak s temnými pistolníky Fields of The Nephilim a romantiky The Mission tvořily symbolický trojlístek z anglického Leedsu, města proslulého deštivým počasím. Ponuré klima ovlivnilo i tvorbu skupin jako Red Lorry Yellow Lorry či Cassandra Complex, jež se postupem času etablovala v Belgii stylem electronic body music ( E. B. M.), jakýmsi hybridem gothic rocku. Avšak většina z nezasvěcených příznivců gothic rocku v podstatě ani netuší, že nás zaplavuje již třetí vlna gothického rocku. Přičemž i tohle členění je diskutabilní.
Mezi další velká jména náleží i nejstarší německá skupina Love Like Blood.V současné době už gothičtí Clan of Xymox, původně synthpopoví novoromantici z Holandska, začínali nahrávat u stáje 4 AD stejně jako Dead Can Dance, Cocteau Twins a další. Legendární, kultovní, ortodoxně gothická kapela House of Usher je považována za jednu z nejtemnějších. Luxusní "vizážisti" London after Midnight, jejichž image byla nepřímo ovlivněna postpunkovými The Cure, gothicpunkovými Alien Sex Fiend nebo dancepopovými Dead or Alive, měli vždy svá vystoupení dlouho dopředu vyprodána a svou slávou prý předčili i klasiky gothic rocku Bauhaus a Sisters of Mercy.
Přestože samotný gothický rock vznikl z punkové anarchie, a proto nemá hranice, vyznačuje se punkovou baskytarou, monotónní chrastivou kytarou a potemnělým vokálem. Shakespearovské téma velké tragické lásky, úkladů a zrady, symboly růže, vína, mužský egoismus, to jsou až kýčovitá témata většiny textů. Fascinuje mě výklad textů, které bývají ve většině případů velmi temné a zasmušilé jako hrad v Transylvánii, krutě melancholické až do doby, kdy se promění v romantickou, dojemnou, hořkosladkou filozofii, která mě paradoxně naplňuje depresívním blahem.Ale i oduševnělá romantika mě už řadu let spojuje s tímto výjimečným stylem, který můžete jen buď milovat, anebo nenávidět. Petr Štěpán je jeden z nejpovolanějších na tuzemské gothické scéně i se svým dítětem, kapelou XIII. století a její poslední deskou Vendeta, jež se mně osobně velmi líbí právě díky přirozenému vývoji této skupiny směrem k samplům a k synt-popovému charakteru jakoby ve stylu staré novoromantické školy osmdesátých let, což ke gothice jaksi patří. Zrovna jako to, že vzešla z punkové éry 80. let, tak jako vzešlo XIII. století z H.N.F., takže žádné běsnění komerčně znějících metalových kytar. A ne každý to správně pochopil. Na tomto místě bych chtěl Petra Štěpána upřímně pozdravit, neboť mu vděčím za spoustu informací o kapelách typu House of Usher a XIII. století bylo pro mne v devadesátých letech hnacím motorem.
Historii tohoto stylu před více než čtvrt stoletím otevřely nejpovolanější ikony gothického rocku The Damned, Bauhaus, Christian Death, Siouxie, Sisters of Mercy, Fields of The Nephilim, The Mission, Red Lorry Yellow Lorry, House of Usher, Love Like Blood, Clan of Xymox.(Bob/AG)
Po většinu času se držím v ústraní a nekomentuji názory dezorientovaných fanoušků a fanynek, ale řekl jsem si, že bych se měl alespoň vyjádřit.
Jako ortodoxní gothik nesmírně trpím, ba mne až pobuřuje, když čtu v recenzích metalových kapel, že hrají "gothic metal". A já se ptám:"Co je gothic metal?" Termín, který nám tady někdo podsouvá od poloviny devadesátých let. Rozz Williams (Christian Death) by se divil! Či spíš se jako pravý goth obrací ve vampýrském hrobě. Cožpak nikdo z těch recenzentů netuší, jaký je rozdíl mezi metalem a postpunkem? Můžete si svůj Within Temptation nazývat, jak chcete, ale gothický metal je nesmysl!! Ty slečny, co zveřejňují své články na internetu a nazývají se "goth", ať mi laskavě prominou, ale nechť si dál poslouchají svůj symfonický metálek a gothic rock přenechají nám, starým "pankáčům", kteří jsme stáli u zrodu našeho uhrančivého stylu. Pamatuji si, když XIII. století bylo ještě H.N.F.. Proto mě jejich pauzy či odchod ze scény mrzí, protože je mám upřímně rád.
Jsem dlouhá léta sběratelem a posluchačem gothické hudby a mám ve své sbírce více než tři tisíce hudebních titulů typu např. Rosetta Stone, Ikon, Jerusalem Syndrome, Sanguis et Cinis, Two Witches, Love Like Blood nebo romantiky De/Vision, And One či Deine Lakaien, atd.. Tak jako ke gothic rocku patří mystické texty plné sexu a romantiky, není ovšem pravidlem, patří k němu zrovna tak i černá kůže, latexové oblečení, volánky apod.. Důležité je však, co máte v hlavě, a hlavně, co je s tímto dojemným stylem spjato, co cítíte, přátelé! Ono to není jen o módě, i když je taky samozřejmě důležitá. Ovšem mimo stálice Sisters of Mercy, Fields of the Nephilim a samozřejmě Bauhaus, kteří si mohou obléci cokoli. Jsem velkým milovníkem skupiny Christian Death, skutečných novátorů gothického rocku anebo,chcete-li, death rocku.(Vlastním jejich kompletní diskografii, ať už se zesnulým Rozzem Williamsem, Evou'O, G. Demone, či s Valorem a Maitrii.) A nepřestal jsem je mít rád ani po rozdělení Christian Death na dva tábory. Líbí se mi oba, Rozz Williams i Valor. Rozz Williams svým plačtivým hlasem jemně evokuje "politologa" Jello Biafru (vl. jménem Eric Boucher), zpěváka z Dead Kennedys, a zženštělá image je jasným důkazem vzoru Davida Bowieho z glamrockového období sedmdesátých let, tak i Valor se svým industriálním death rockem a s texty plnými parapsychologie, biochemie, psychologie a vůbec magie všeho druhu. Oba jsou pro mě geniální. Totéž platí o zpěvačkách seskupení Christian Death, G. Demone, Evě 'O a Maitrii, které mnohdy působí jako vyšinuté čarodějnice a svými hlasy se hodně liší od současné symfooperní scény. Jinak řečeno, nemám nic proti kapelám typu Lacuna Coil, Within Temptation, Tristania, Xandria, Trail of Tears, Dreams of Sanity, Theatre of Tragedy, ba co víc, mám je ve své rozsáhlé sbírce. Ale v žádném případě je neřadímdo gothického rocku, a už vůbec ne do tzv. "gothického metalu".Uvedl bych příklad, kdy The Gathering je zařazován jako trip rock, My Dying Bride coby doom metal. Ale gothic rock? Moji drazí, to je opravdu něco jiného!
V této souvislosti bych chtěl pozdravit svého přítele Broňu z Kopřivnice, který má rád zrovna jako já hudební tvorbu skupin Bauhaus, Christian Death, Sisters of Mercy, Rosetta Stone atd., ale i stylově odlišné electronic body music kapely Dark Wawe, new romantic, synth pop a další, jež s gothikou, byť nepřímo, souvisí. Příkladně The Cruxshadows, Dance or Die, In Strict Confidence.Také bych chtěl z tohoto místa poblahopřát mně neznámému pisateli, který zveřejnil svou recenzi na album Sex and Drugs… od CH. Death, což je v těchto končinách téměř vzácností.Chlape, ozvi se, asi máme obdobný vkus, co se Christian Death týče.(Bob/AG)
INTERMEZZO I
Mí oblíbení zpěváci
David Bowie, Peter Murphy, Rozz Williams, Andrew Eldritch, Carl McCoy, Valor, Marc Almond, Gary Numan, Robert Smith, Waine Hussey, Chris Reed, Dave Vanian, Sean Brennan, Alexander Veljanov, Trevor Tanner, Ian Astbury, Petr Štěpán, Jörg Bartscher Kleundgen, Marc Hollis, Peter Steel, Jazz Coleman, Nick Cave, Frank Sinatra, Johan Edlund, Pete Burns, Ian Curtis, Morten Harket, Brandon Perry,Ronny Moerings, Rodney Orpheus…
Mé oblíbené zpěvačky
Siouxsie Sioux (vl. jm. Susan Janet Dallion), Gitane Demone, Eva'O, Maitrii, Lisa Gerarr, Sally Timms, Patricia Morrison, Ofrahaza, Jarboe, Lydia Lunch, Wendy James, Elizabeth Traser, Brix Smith, Nina Hagen, Debbie Harry, Nico, Anneke van Giersbergen, Liv Kristine, Ellen Kosová, Hana Vyšovanová, Björk, Kate Bush…
Mé oblíbené skladby
Bella Lugosi is dead, Mask (Bauhaus)
Ziggy Star Dust (David Bowie)
Temple of Love (Sisters…)
Temple of Desire (Christian Death, Valor)
Spectre (Christian Death, Rozz Williams)
Love under Will (Fields of the Nephilim)
Tragedy (Christian Death, Valor)
Kiss (London after Midnight)
Lullaby (The Cure)
Peek a Boo (Chritian Death)
Květy zla (XIII. století)
Psychoburbia (Dance or Die)
Something Wrong (Clan of Xymox)
Time Killer (Project Pitchfork)
The Chair (The 69 Eyes)
Venus in furs (The Velvet Underground)
Twice As Good (Cassandra Complex)
Christine (The Wake)
Perenial Wait (Jerusalem Syndrome)
Requiem (Nephilim)
Open Up (Redlorry Yellowlorry)
Kingdom come (Mission)
Incarnation (Alvaréz Peréz)
Whel in motion (Ikon)
Clouds Without Water (The House of Usher)
Return (Deine Lakaien)
Pořadí zpěváků i skladeb je čistě náhodné.
V úvodní části jsem se již zmínil o punkrocku a nyní bych zde rád objasnil úlohu kapel jako Killing Joke.V čele s charismatickým klaunem Jazzem Colemanem jsou médii dosud stále považováni za postpunkovou kapelu. Nicméně během své kariéry prošli od punkového minimalismu, přes syntpop až k industriálnímu rocku. Jejich elán a životní energie a zlověstná atmosféra vás doslova zhypnotizuje. Tímto bych chtěl naznačit, že oni patří ke gothickému rocku více než například současní love metaloví H.I.M., protože Killing Joke vycházeli ze stejného punku jako elita gothického rocku The Damned, Bauhaus, Christian Death a Sisters of Mercy.
Obdobně bych nechtěl v souvislosti s gothickým rockem opominout ani The Cult, kteří se původně jmenovali Southern Death Cult. Do poloviny osmdesátých let měli The Cult image i pověst gothic rockerů a vše vyvrcholilo albem Love(1985), které mělo hitový potenciál, zejména skladbou Rain. V té době měli pověst sukničkářů, tak jako v současnosti finská kapela The 69 Eyes, kteří upoutávají ženskou část publika image ve stylu glamrockové kapely Mötley Cru téměř dokonalým make-upy, až zženštilým oblečením, úžasnými účesy, romantickými gesty a samozřejmě líbivými melodiemi nasáklými syndromem zesnulého Jima Morrisona z dnes již neexistujících věčně provokujících The Doors nebo punck rockenrollového rebela Billy Idola. Zato Peter Steel z Type O'Negative je se svými téměř dvěma metry okázalé svalové hmoty, úžasně temným, lehce eroticky zabarveným hlasem a uhrančivým pohledem prototypem mužnosti.
Alien Sex Fiend, kapela vzniklá v Londýně kolem excentrického zpěváka Micka Fienda(vl. jm. Nicholas Fade), je víceméně alternativní záležitostí a bývá označována jako gothicpunck s prvky psychadelie a elektroniky. Byla velkým vzorem pro bratislavskou gothic rockovou 'elektrárnu'The Last Days of Jesus', jež jsou společně s brněnskými dark rockery
Alvaréz Peréz tuzemskou oporou gothického rocku.(Bob/ag)
Metal snesl na gothický rock temný stín komerce, což já osobně těžce nesu, neboť miluji gothický rock právě proto, že vzešel z punkového undergroundu a stál tak nějak stranou od mediálních blábolů senzacechtivých novinářů, kteří se ze zištných pohnutek zajímají o Marilyn Mansona, jenž je plagiátorem Davida Bowieho a Rozze Williamse. Ovšem onen Rozz Williams se nesnažil bourat žebříčky hitparád. Jeho úzkostný hlas vyvolává v divácích spíše hořkosladké léčebné deprese. Pokud ovšem jako posluchač vydržíte až do konce a nevadí vám, že melodie, pokud se vyskytne, často upadá do monotónnosti. Disharmonie vás pak vrátí zpět do života, do reality, aby vás opět Williamsův žalostný hlas, někdy až bolestně, roztesknil.
Dnes vznikají i nové vlny stoupenců tzv. death rocku ve stylu Christan Death a různá atributní alba jako pocta R. Williamsovi.Ne každý z těchto ortodoxních vyznavačů chápe dnešní Valorovu tvorbu v Chritian Death i v Lover of Sin. Tedy jakési zmetalizování.
Ale já mám tohle všechno rád.(Bob/AG)
Pravým důkazem nekomerčnosti a identity gothického rocku je Murphy nebo Valor, který hrál už ve Williamsově Christian Deathu a po albu 'Ashes' (z roku 1985) se vrhnul i za mikrofon, aby i z tak již dosti psychedelického Christian Death vybudoval deathrockovou stoku bezbožnosti, a tím se automaticky etabloval mezi mé favority. Příkladem Valorova novátorství v Christian Death je určitě ve své době nadčasové album Sex and Drugs and Jesus Christ z roku 1988, které strhuje svou bezprostředností. Ale to už bylo v době, kdy se Rozz Williams, původní zpěvák skupiny, věnoval výhradně svým vlastním projektům Premature Ejaculation, Pompeii 99, či komorně laděnému Shadow Projectu. Poukázal bych i na Valorovo albulm Ultio, proditio, misericordiaque z roku 1990, které bylo výrazně psychedelické a s gotikou středního proudu má pramálo společného.

Gothic rock od Boba...část 2.

13. března 2007 v 12:13 | Goth Bob Lučan |  Hudba a film
Na sólovou dráhu se vydala i kmenová zpěvačka Christian Death Gitane Demone.
Ale také Rozz Williams si počátkem devadesátých let sestavil novou kapelu se stejným názvem Christian Death, a tak vedle sebe fungovaly dva stejnojmenné tábory, aniž by mezi nimi panovala rivalita. A tehdy Rozz Williams zkomponoval a vyprodukoval fenomenální album 'The Iron Mask' (1992). Poté následovaly dva živáky 'Invocation' a 'Iconologia'(oba rok 1993). Zhruba ve stejné době Williamsův letitý kolega Valor vyvrhl na naši bezvýznamnou planetu Zemi další pecku s názvem 'Sexy Death God' (1994), jež vyniká skladbou Temple of Desire. O dva roky později se Valor přihlásil o slovo až corově industriálně dunícím albem 'Prophecies' (1996), které jasně ukázalo, že se přeorientoval na podstatně tvrdší, psychadeličtější a zároveň odlidštěnější způsob komponování než romanticky laděný Rozz, který jako by se spíše kochal emocionálním vokálem Davida Bowieho a Petera Murphyho. A když se zmiňuji o Rozzim, z jeho strany barikády následovaly další počiny, a to best of 'The Rage of Angels', remixové album 'Death Mix' (1996), kde například znovu spolupracoval i s Evou'O. Za zmínku stojí i památeční disk 'Death club'(DVD+CD), zahrnující materiál z let 1981-1993 a starší koncert z roku 1990 s nepříliš vydařeným zvukem a klasickou stavbou skladeb jako Death Wish, Sleepwalk, Cavity-First Comunion, apod.. Nicméně si i Rozz udržoval svůj Shadow Project. V roce 1998 s ním nahrál své poslední album, aby poté v holywoodských kopcích dobrovolně opustil tento svět. Oběsil se. Asi jeho prohlubující se deprese přiživované heroinem vykonaly své.
V témže roce (1998) vzniklo Valorovo album 'Pornographic Messiah' věnované památce Rozze Williamse. Plné melodických zvratů a nekonformních zvuků, které šperkují děsivý koncept této placky.(Bob/aG)
V roce 2000 vychází zatím poslední album Christian Death, nyní tedy už jen s Valorem, 'Born Again anti Christian'. Při třetí skladbě In Your Eyes ( Ve tvých očích) 'doprovází' Valorovu mužnou deklamaci střídavý šepot a pak vztekle hádavý Maitriin řev. A věřte, že řve opravdu s chutí! Nádherně znepokojivý kontrast. Poté Maitriin hlas tahem ukrajuje z melodií jako ten nůž, o kterém Valor zpívá ( The Knife - Nůž). Ale ke skladbě Peek a Boo snad nenajdu slova: jemné pocinkávání zvonku, jednotvárný ubíjející rytmus, temný plíživě šeptavý mužský vokál rozbíjený v pravidelných intervalech naléhavým příkazem 'PEEK A BOO, I SEE YOU!' a ocitáte se v jiném světě. Tajemném, neprobádaném, který vás vtahuje dovnitř, do své hry na osud. Úžasné, úchvatné, podmanivé, děsivé, drtivé! A hitové! Zkrátka 'deathovský' trhák! Přestože po Peek a Boo vás zasáhla mrtvice, tak snad 'Mrtvý odpusť (Dead Sorry), tuhle skladbu můžeme cítit jako industriální nekrolog. Další chirurgické štychy uzavírá Valor nyní i s Dannim Fielthem opět příkazem PEEK A BOO! Tohle album je prostě bomba!!!
Ve Valorově a Maitriině vokálním projevu cítím jakýsi koncept, který je v albu zakódován v polohách jejich hlasu, a koresponduje až s rodinnou hádkou.
Že by snad psychologická hra s posluchačem?(Bob/Agj)
INTERMEZZO II
'Prophecies' mými slovy
Christian Death, album Prophecies, 1996 (Valor)
Nejdříve bych chtěl všem sdělit, že se nejedná o běžnou kapelu, nýbrž o CHRISTIAN DEATH.
Představte si, že jste sami uprostřed ničeho. Jen nekonečně dlouhá chodba. Nemá ani dveře zpět. Rozjíždí se.-"Whithout"- První rýha do vašich bubínků. Dávíte se osm set metrů pod zemí a do vašeho podvědomí se zařezává mohutná baskytara. Raději si dobrovolně nastupte na palubu, než z vás zbude jen torzo ohlodané na kost. Marně čekáte na nějakou pomoc.-"Is this tree will of God"- Tohle není kytara, ale bruska, která rozřezává zbytek vašich kostí. Tady končí legrace. Člověk si nemůže být ničím jistý, neboť atmosféra Nostradamova alba se mění jak kosti zkřížené do tvaru svatého kříže. Úzkostná nálada alba sklouzává po kardiokřivce. -"Into the Sattworld"- Není problém měnit už tak dost vytížený a nesourodý rytmus. Zásah do vašeho nervového systému. Jednou vás strhne industriální vichřice, abyste se prakticky vzápětí vznášeli na gothických melodiích. Nedělejte si iluze, že se vaše ostatky nebo duše dostanou do biblického Ráje. Nechybí nemelodické struktury skladeb či využití skoro až romantických pasáží. Přitom žádná nadutá pompéznost. Poctivá porce psychedelické core gothiky s výraznou typicky zvonkovou atmosférou, tupými melodiemi podepřenými hutnými kytarami a nadprůměrnými vokály zhýralého vražedného páru. Dosti sofistikovaný vokál dotváří už tak dost zádumčivou náplň tohoto chorobného díla.-"The Black Ones"- Nehnutě ležíte v pokoji plném svatých relikvií a bojíte se odskočit si, neboť si už nejste jisti naprosto ničím! A když se vám podaří usnout, po zjištění, že to byl jen sen, vás probudí bušení srdce. V tuhle chvíli si uvědomujete, že váš psychiatr neměl pravdu. Nebo měl? Ono totiž procitnutí ze sna, ve kterém jste byl jako pacient vězněn na psychiatrické klinice, kde Valor dělal dozorce, není jen tak. Na zsinalé tváři máte studený pot a z vaší přítelkyně, ležící vedle vás, je bledá zombie jménem Maitrii a promlouvá k vám chrámovým hlasem Panny Marie, rozbíjejícím s praskotem štípaných lebek zárodečnou skořápku další dekády 'death rocku' v zemi běsu a umění orálního sexu. -"Black Empire"- Smuteční déšť štípe v očích. Totální paranoia udělala své. Vnímáte zde snad i vlivy dekadentních básníků ze země Eiffelova monstra. Ani po více než deseti letech neztrácí tohle nepozemské embryo svůj bezcharakterní cejch kremačních pecí. Pokud mi nevěříte, zkuste zase v klidu usnout, ale přátelé, další probuzení už nebude! Jedině, že byste procitli v náručí samotného pekla a měli na prsou do krve vyškrábané jedno slovo. Prophecies! Svým novým strachem živíte tu stvůru, která si říká Christian Death. Zkrvavený anděl nese na svých bedrech křesťanskou smrt. Nic si z toho nedělejte. Právě vás navštívila zubatá. (Bob/ag)
Dobrou noc, děti!(Autor textu:Bob Lučan)
Nevím přesně, kdo tyhle řádky bude číst, ale snad mně stoupenci gothického rocku prominou, že připomenu něco z historie a z archívů tohoto aristokratického stylu. Ale dle mého názoru už dnes jen stěží někdo překoná nadprůměrná alba Sisters of Mercy 'First and last and always' (1985), 'Floodland' (1987) či 'Vision Thing' (1990). Škoda jen, že tyhle desky byly jediné, co Andrew Eldritch natočil mimo různé výběry nebo projekty. V roce 1986 vytvořil, v touze pomstít se svým krajanům The Mission, za pouhou jednu noc projekt 'Sisterhood' nebo o deset let později bezduchý projekt 'SSV', kterým se chtěl pan Eldritch pro změnu 'revanšovat' vydavatelské firmě za to, že ho obrala o peníze. Skalní fanoušci tak netrpělivě čekají již sedmnáct let na nový materiál od Sisters. Faktem zůstává, že po tak dlouhé době už se absence nových alb vymyká i jakési eldritchovské image, k níž už třicet let neodmyslitelně patří jeho tmavé brýle. Ovšem jedním z důvodů tohoto dlouhodobého odmlčení může být i fakt, že natočení nového počinu Sisters of Mercy obnáší zodpovědnost funkce gotického otce, což už by dnes v případě neúspěchu Sestřiček pro něj mohlo znamenat ohrožení. Takto si jeho Sestřičky alespoň zachovají statut kultovní kapely. Jiným důvodem může být i znechucení ze současné komercializace samotného označení 'gothic rock'. Ale občas nás aspoň potěší živým vystoupením. Sám jsem měl možnost je několikrát vidět. Je potřeba ještě zdůraznit, že tohle jsou jen letmé informace pro méně znalé.
Podobně je tomu s mými oblíbenci Bauhaus a s jejich alby 'In the Field' (1980), 'Mask' (1981),'Burning from the Inside' (1983) a další.
Moje předchozí delší odbočka směrem ke Christian Death jen poukazuje na to, jak si podobných gothic rockových legend považuji, což platí i pro Fields of the Nephilim, partu westernově oděných chlapíků s honáckým předákem Carl McCoyem, kteří byli vždy oblečeni do dlouhých kožených kabátů s klobouky pokrytými prachem staletí a vraženými hluboko do čela. V jejich neproniknutelných výrazech se odrážel pohled kletby osudu, který se, stejně jako jejich hudba, nedá vyjádřit vhodnými slovy. Nikdy nezapomenu na den, když jsem v roce 1988 vložil do přehrávače tenkrát ještě MC kazetu zakoupenou na ilegální burze a z přístroje se začaly linout první tóny skladby Love under Will z přelomového alba The Nephilim (1988), kterou odstartovaly gregoriánské chorály evokující atmosféru dnes již historického snímku Jméno růže. Ta dojemná tíseň, co na mě padla už při westernovém vstupu Intro The Harmonica (Tenkrát na Západě) z debutového alba Dawnrazor (1987), tu byla zas.
K dovršení téhle etapy přispělo do jakési pomyslné trilogie pinkfloydovsky rozmáchlé album 'Elysium'(1990), při kterém naděje umírá první. Následovaly živáky 'Earth in Inferno'(1991), či best of 'Revelation'(1993). Poté se Fields načas odloučili. Carl McCoy přišel v roce 1996 s novým názvem The Nefilim, aby zde odstartoval apokalyptickou démonickou placku 'Zoon'(1996). Přičemž zbylí členové působili s novým zpěvákem v kapele Rubicon, aby se postupně po vzájemné dohodě domluvili na znovuobnovení Fields of the Nephilim. V roce 2002 vydávají album 'Fallen', které se nese, až na novou verzi skladby Trees come Down, v duchu skladby Zoon. Tedy gothické industriální peklo. Věřím, že se najdou takoví, co namítnou cosi o vyklouznutí ze škatulky gothic rocku. Já si to ovšem nemyslím, jelikož to byli právě oni, kdo spolu s dalšími kapelami vytvářeli tenhle styl. Dobrým, nebo spíše špatným příkladem byla i recenze v časopise Spark na zatím poslední řadovku 'The Mourning Sun'(2005), která pro mne byla comebackem roku 2005! Dokonale promyšlené dílo plné závratných emocí a skvělého zvuku. O Carl McCoyově hlasu je myslím zbytečné hovořit.
Proboha, jak mohou takoví lidé uhnout z cesty gothic rocku, když oni sami jsou gothic rock! (Bob/Ag)
Vzhledem k tomu, že gothic rock poslouchám a průběžně studuji už dvacet let, tak bych rád případným čtenářům sdělil, že ho pořád stejně miluji. Dokonce i název pro tento styl. Přestože pro někoho může být už i tento termín zastaralý, mně se líbí stále. Proto nemám rád, když do toho fušují nějaké -náctileté slečny, co slyšely nanejvýš Cradle of Filth a o počátcích například Fields of the Nephilim nemají ani potuchy a myslí si, že když se oblečou do černých hadrů, jsou goth! Ačkoliv…!
Černá kůže, latex, volánky, satén, krajky, stříbro, i za soumraku černé brýle á la Eldritch ke gothice patří. Ale není to samozřejmě zákon. Pravý gothik si může dát třeba sportovní dres a pořád gothikem zůstává. Jako A. Eldritch, který tímto oblečením publiku vyrazil dech. Já jsem gothik, protože tak cítím, tvořím, žiju. Mám svůj svět, do kterého smí jen zasvěcení, svět vzdálený uspěchané realitě, svět mysticismu, romantismu, rozervanosti, hlubokých citů, záhadné temnoty, strachu ze života i ze smrti, ale i naděje, lásky a krve, černé a bílé, něhy i zla.
Mám rád gothiku i s celou její kýčovitostí. Pro mě je gothic rock srdeční záležitostí už od počátku. Zrovna tak jsem kdysi napsal recenzi na album 'Metropolis' od XIII.století, která vyšla na internetových stránkách. To se mi vždy líbilo hudebně i ideově, protože už odmala jsem měl rád upírské historie, drákulovskou tématiku, tajuplnou Transylvánii. Z monotónnosti vampýrských textů jsem již částečně vystřízlivěl. Poukázal bych na to, že ke gothickému rocku patří i živá vystoupení, kterých je, ke škodě všech fanoušků, v naší zemi opravdu poskrovnu. Mnohem lépe jsou na tom naši polští i němečtí sousedé.
Charles Baudelaire, "prokletý básník", dnes bychom ho označili spíše jako nekonvenčního, byl pro mnohé gothické soubory, jmenujme alespoň XIII. století a jejich píseň Květy zla z alba 'Nosferatu'(1995), inspirací.. A protože ďábel je vždy dobré téma, inspiroval mnohé. Mezi malíři jej snad nejoriginálněji pojal Hieronymus Bosch a ten pak inspiroval k napsání textu Petra Štěpána.
Ve španělském Pradu visí triptych Hieronyma Bosche, jmenuje se zcela nevinně. Vůz sena. Jenže ten obyčejný vůz sena je alegorií na lidskou chamtivost. Kolem tohoto ústředního motivu se pak v kontextu s vlámským příslovím "Svět je vůz sena, ze kterého si každý urve, co může" odvíjí hrůzostrašný průvod nejrůznějších kreatur, démonických figur fantaskních podob a všechna ta zkaženost lidstva směřuje k jedinému cíli. Do Pekla! Věčné zatracení, zkáza a zmar. I církev zde utrží svou dávku kritiky, když si tlustý mnich, který se ukrývá před zraky ostatních, ukrádá seno potřebným. Jak mrzký čin, jak sobecké! A jak lidské! Hieronymův triptych, přecházející tématicky od Ráje, kde byl spáchán prvotní hřích, přes ústřední motiv lidské chamtivosti symbolizované vozem se senem, až k Peklu, ve mně evokuje některé skladby gothic rocku. Najdete v nich lásku i něhu, bolest i krutost. Ale také opovržení křesťanstvím. Jeho dvojí falešnou morálkou. Zase jsem u Christian Death, který je pro mě zdrojem nejrůznějších představ a studnicí inspirací. Překrásné rouhání jejich scénické hudby. Hudby, která, jako Boschův obraz, působí tak autenticky, jako má láska k téhle symbolické kapele. U mne Boschova originalita v malbě koresponduje s originalitou, experimentátorstvím a novátorstvím v tvorbě Christian Death, hudebně i tématicky. Tytéž pocity mám i při poslechu tvorby Christian Death. Gothic rock je určen pro rozervané romantiky. Kdyby žil Mácha, určitě by poslouchal gothic rock. Christian Death je životní styl, životní filozofie, sladkobolná symfonie křehce morbidních tónů.(Bob/agj)

Gothic rock od Boba...část 3.

13. března 2007 v 12:09 | Goth Bob Lučan |  Hudba a film
INTERMEZZO
Má oblíbená alba
Siouxie and the Banshees - Kaleidoscope, 1980
Bauhaus - In the Flat Field, 1980; Mask,1981
Christian Death - Only Theatre of Pain, 1982, Rozz Williams
Siouxie and the Banshees - A Kiss in the Dreamhouse, 1982
Alien Sex Fiend - Who's been sleeping in my brain, 1983
The Cure - The Top, 1984
The New Model Army - Vengeance, 1984
The Damned - Phantasmagoria, 1985
Bolshoi - Giants, 1985
Lords of the New Church - Killer Lords, 1985
Christian Death - Ashes, 1985
Sisters of Mercy - First and last and always, 1985
Red Lorry Yellow Lorry - Paint Your Vagon, 1986
Cranes - Fuse, 1986
Virgin Prunes - The Moon Looked down and laug
The Mission - Gods own medicine, 1986
Gene Loves Jezebel - The House of Dolls, 1987
Fields of the Nephilim - Dawnrazor, 1987
Sisters of Mercy - Floodland, 1987
Christian Death - Sex and Drugs and Jesus Christ, 1988, Valor
Peter Murphy - Love Hysteria, 1988, sólově
Fields of the Nephilim - The Nephilim, 1988; Elyzium, 1990
Sisters of Mercy - Wision Thing, 1990
Love Like Blood - Flags of Revolution, 1990; An Irony of Fate, 1992; Odysse, 1994
Christian Death - Iron Mask, 1992, Rozz Williams
Rosetta Stone -Adrenaline, 1992; Orthodox
House of Usher - Grimoire
XIII. století - Amulet, 1992; Gotika, 1994
Type O'Negative - Bloody Kisses, 1993; October Rust, 1996
Faith and the Muse - Elyria, 1994
Christian Death - Sexy Death Goth, 1994, Valor
Love Like Blood - Exposure, 1995
London after Midnight - Psycho Magnet, 1996
XIII. století - Nosferatu, 1995; Werewolf, 1996
Two Witches - Bites and Kisses, 1996
Christian Death - Prophecies, 1996, Valor
The Nefilim - Zoon, 1996
Jerusalem Syndrome - The Books of Days, 1997
De/Vision - Monosex, 1998
Clan of Xymox - Hydden Faces, 1997, Creatures, 1999
Type O'Negative - World Comming Down, 1999; Life Is Killing Me, 2003
London after Midnight - Selected Scenes from the End of the World, 1998
13 Candles - Angels of Morning Silence, 1997
Deine Lakaien - Kasmodiah, 1999
House of Usher - Cosmogenesis, 1999
Bauhaus - Gotham, 2CD Live best of + live DVD koncert, 1999, comeback
Christian Death - Pornographic Messiah, 1998; Born again Anti Christian, 2000, Valor
XIII. století - Ztraceni v Karpatech, 1998; Metropolis, 2000
Cassandra Complex - Wetware, 2000
Lacrimosa - Fasade, 2001
Ikon - On the Edge of Forever, 2001
Fields of the Nephilim - Fallen, 2000
The 69 Eyes-Paris Kills 2001, Devilin2003
XIII. století - Vendeta, 2004
Fields of the Nephilim - Mourning Sun, 2005
Killing Joke - Hossanas From The Basements Of Hell,2006
Skinny Puppy - Mythmaker, 2007
Type O'Negative - Dead Again, 2007
Dále uvádím jen oblíbené kapely:
Dreadful Shadows, Shadow Project, Sanguis et Cinis, Nosferatu, Theatre of Hate, Corpus Delicti, Garden of Delight, Velten Brand, The Electric Hellfire Club, Lover of Sin(Maitrii, Christian Death), Missing Perssons, Switchblade Symphony, Das Ich, This Ascension, Mephisto Walz, March Violets, Play Dead, Under Two Flacs, Stranglers, Electrics Sex Circus, Klockwork, The Cruxshadows, Blutengel, Catastrophe Ballet, The Rose Avalanche, Saccret Discovery, Illuminate,ale rád si poslechnu i např Tiamat, Paradise Lost, Deathstars.
Takže je z čeho vybírat, aniž bychom museli sáhnout po metálku. Tahle alba i kapely jsem nevybíral jen čistě z gothického rocku, nýbrž i ze stylů jako dark wawe, EBM, synthpop, industrial, postpunk atd.. Začátečníkům lze doporučit nejrůznější kompilace, z nichž vybírají např.: Gothic rock 1-2, Gothic Club Classic, Goth's Paradise, Orkus Present, Cleopatra Present, což je výběr vydavatelství Cleopatra a uvádí zde styly gothic, synth pop a industrial.
Top ten, deset mých nej…Fields of the NEPHILIM, CHRISTIAN DEATH, BAUHAUS, SISTERS…, HOUSE OF USHER, LONDON AFTER MIDNIGHT, ROSETTA STONE, CLAN OF XYMOX, SIOUXSIE and THE WAKE.
Tento článek vlastně vznikl na základě mých náhodných exkurzí po internetových stránkách, kde jsem narazil na názory, či prezentace gothického rocku v takové podobě, která mě, ortodoxního gothika, pobouřila natolik, že jsem se rozhodl vystoupit z anonymity a uvést
věci na pravou míru. Jak dalece se mi to podařilo, asi nezjistím, ale za pokus to jistě stálo. Já si zachovám iluze o "pravosti gothického rocku", který tkví v punku ,ať hudebně či
ideologicky.
Měl jsem a mám rád tento styl i samotný termín pro jeho tajemnost, a repovat v kombinaci
například s nu-metalem asi nikdy nebudu! Chápu, že vymyslet v dnešní době něco nového je velmi těžké. Spousta kapel je dokonce nepřímo ovlivněna gothic rockem. Chci říct, že já mám raději originál než plagiátorství. Dokáže mne pěkně nadzvednout, když si nějaká adolescentka přečte, že její kapela Eavensence má něco společného s gothikou, a holka už je "goth"!
A co se týká tzv. komerčnosti, věc názoru. Ve své podstatě by dnes totiž člověk mohl brát za komerci cokoliv. Kapely, které se hřejí na výsluní díky dávné image gothiky a dnes to jen přislazují popovými cover verzemi, to mě moc nebere.Narůstá příliv kapel ve stylu HIM, jen kvůli jejich zoufalému úspěchu u -náctileté generace, zejména dívčího pokolení. Proč ne, je to jejich věc. Ať se nazývají třeba love metal. Tyto kapely se dají koupit v každém krámu a holky si jejich odznáčky připínají na své fosforové batůžky. Nenaznačuje snad něco už ta skutečnost, že v éteru slýcháte H.I.M., či The 69 Eyes, avšak už jen stěží se dočkáte hudby Christian Death, London after Midnight, Das Ich nebo Faith and the Muse? A v běžném hudebním obchodě je vesměs nekoupíte a musíte je pracně objednávat z internetových obchodů či se po nich pídit jinak. Nepovažuji je tedy přímo za komerci a lamače dívčích srdcí. Není zde k dispozici ani v dnešních dnech mnoho časopisů o gothic rocku, spíš jen ziny, takže nevidím důvod, proč by gothika měla být komerční.
Promiňte mi, ještě stále dělám rozdíly mezi Within Temptation a Bauhaus. Myslím si, že je dnes spousta příjemných goth kapel a nemusí to být žádný "synfo" Nightwish, ale například Inkubus Sukkubus, kde mají také skvělou vokalistku. Bojím se, aby za chvíli nebyla gothika i hiphop jedno. To budu raději neobjektivní. Líbí se mi, když kapela existuje dvacet let a je pořád svá, undergrundová. Jsem snad historicky jeden z "nejtrvanlivějších" zastánců gothic rocku. Kdo tvrdí, že gothic rock je dnes vyloženě komerční, asi ten pravý nikdy neslyšel. Možná jsem naivní, pokud je však dnes gothika jen módní záležitostí, pak mě to moc mrzí, já však s touto módou nemám nic společného. Jsem totiž dítě odkojené tvorbou Petera Murphyho, Rozze Williamse, Carla McCoye, Petra Štěpána, Andrewa Eldritche, Chrise Reeda, Wayna Husseye, Valora, Marca Almonda i Garyho Numana.
Chtěl jsem poukázat zejména na to, že gothický rock a metal jsou dvě samostatné stylové jednotky, neboť vycházejí ze zcela různých základů. V žádném případě nedělám z gothiky víc, než je, nicméně konkrétně pravé gothice hloubku přikládám. Nemyslím si, že gothika, rozuměj gothic rock, se snaží aktualizovat romantismus.Gothika nemá s gotikou, rozuměj s gotickým obdobím, nic společného. Gothika je název pro styl, který koncem sedmdesátých let vzešel z punku á la Bauhaus.Od toho tady byly jiné postpunkové klony novoromantiků, například synthie pop, new romantic. Jmenovitě z let osmdesátých kapely Classix Nouveaux, Visage, Tubeway Army, Soft Cell, Icehouse, Talk Talk, Thompson Twins, Ultravox The Passions, či New Order, kterou vytvořili bývalí členové Joy Division. Z let devadesátých elektroromantici De Vision, Wolfsheim, And One, Deine Lakaien, The Frozen Autumn, Philtron, Heyaeb, Bella Morte, Toy, atd..Snad bych se v této souvislosti mohl ještě zmínit o E.B.M.(electronic body music), kterou v osmdesátých letech odstartovaly kapely Front 242, Skinni Puppy a např. Front Line Assembly. V současnosti se podobným stylem vyznačují In Street Confidence, Dance or Die, VNV.Nation, Suicide Commando.
Osobně se domnívám, že pro lidi s nepředpojatou myslí není těžké vidět ty pravé, téměř až oficiální souvislosti mezi několikráte zmiňovanými styly, tedy gothic rockem a synth popem atd.. Těžko se dá vše vysvětlit během jednoho článku. Koneckonců, i když se svět gothic rocku v průběhu nového milénia změnil, nevytvářím žádný gothický řád.
Nechci vypadat nabubřele, ale tohle je jen zlomek z mých zkušeností a pro toho, kdo by se se mnou chtěl na toto téma podělit o své názory, uvádím kontaktní adresy.Rád bych touto formou poděkoval i mé oddané spolupracovnici za to, že se mnou vydržela až do konce článku. V neposlední řadě samozřejmě zdravím všechny pravé goth fanoušky a transylvánské vlky.
A netvrdím, že nejsem zaujatý.
Ave Goths!
Váš Goth Bob Lučan (Autorská práva vyhrazena.ag)
Autor článku: Goth Bob Lučan (e-mail: Goth.Bob.Lucan@seznam.cz)